Hard werken, maar ook veel genieten - Reisverslag uit Maryborough, Australië van susanne hendriks - WaarBenJij.nu Hard werken, maar ook veel genieten - Reisverslag uit Maryborough, Australië van susanne hendriks - WaarBenJij.nu

Hard werken, maar ook veel genieten

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg susanne

28 Mei 2014 | Australië, Maryborough

Hallo allemaal,

Hier weer een update van ons. Op het moment zijn we erg druk met werken. We werken ongeveer 5 dagen per week van 7.00 tot 17.00 uur. Dit hangt natuurlijk wel af van het weer. Onze baas probeert ons iedere 3 weken 1 week vrij te geven zodat we hier in de omgeving de boel kunnen verkennen en leuke dingen kunnen doen.

Het werken op de boerderij is opzich wel leuk, maar het is ook wel echt erg hard werken en soms best zwaar.
Ondanks dat het hier nu herfst is is het bijna elke dag nog 25 graden of warmer. Opzich heel erg lekker natuurlijk maar dat maakt het werken buiten in de zon wel zwaar en vermoeiend. Ze raden ons aan een lange broek en lange blouse met een petje te dragen ivm de hoge UV straling hier. En natuurlijk moet je genoeg water drinken. Susanne had 1 dag niet genoeg water gedronken. Dat was te merken! Aan het einde van die dag had ze een zonnesteek. Ze had de ergste hoofdpijn gehad van haar hele leven. Sindsdien drinkt ze genoeg water.

Sinds de laatste 3 weken hebben we pas met regelmaat iedere zaterdag en zondag vrij. In onze weekenden gaan we wassen en rusten we lekker uit of gaan we naar een van de mooie plekjes hier in de buurt.

Jullie zullen wel denken; wassen dat doe je toch gewoon ff tussen door?Nou hier niet hier is het bijna een dagtaak. Vanaf de boerderij naar Bauple (het dorp) is 20 min rijden over een onverharde weg. Hier kun je alleen maar komen als je een 4 weel drive hebt. Onze eerste buren zitten 10 km verderop. Het is voor jullie bijna niet voor te stellen maar we moeten goed uitkijken voor overstekende kangoeroes. We hebben ze al een paar keer bijna voor de auto gehad. Dus we zijn altijd afhankelijk van onze baas om van de boerderij af te komen. Als we dan eenmaal in Bauple zijn heb je nog helemaal niks ze hebben daar niet eens een supermarkt. Voor onze was moeten we naar het dichts bij zijnde dorp Maryborough rijden. Voor hun begrippen dichtbij maar dat is zeker nog 40 minuten rijden. Hier gaan we dan naar de plaatselijke wasserette waar we eindelijk ons wasje kunnen draaien.

Maar gelukkig hebben we natuurlijk ook tijd genoeg voor leuke dingen.

26 april zijn we er voor het eerst op uit gegaan met onze auto. We zijn een weekendje naar Rainbow Beach geweest. We hebben een matras gekocht voor in onze auto. Zodat we kosten kunnen besparen door in de auto te slapen. Die avond hebben we overnacht bij Inskip point. Hier heb je een schitterend uitzicht over de zee. Het was allemaal wel een beetje primitief want we we hadden niet eens stromend water en de wc was gewoon een gat in de grond. Maar dat vergeet je allemaal zo, als je avondeten opeet op het strand en samen romantisch kijkt naar de onder gaande zon.

De volgende dag reden we terug naar Bauple en tot onze grote verrassing kregen we 1 week vrij. Deze week is helaas in een beetje in het water gevallen. Want helaas ook hier regent het wel eens.

We zijn die week vanaf Bauple naar Redland Bay gereden (hier is de andere boerderij) We stopte elke keer bij de mooie bezienswaardigheden maar omdat het regende was daar niet veel aan. We besloten om te overnachten in Noosa een van de bekende badplaatsen hier. Maar er was een probleempje er was hier helemaal geen free camp. Dus op aanrader van de vrouw van het informatie centrum hebben we onze auto ergens langs de weg geparkeerd. We hadden een schitterend uitzicht op zee. Maar het was niet echt fijn om zo maar ergens langs de weg te slapen.

Onderweg naar Redland Bay zijn we nog bij verschillende plaatjes gestopt. Zo zijn we een dagje naar Bribie Island geweest. Opzich niet een heel boeiend eiland maar we hebben ons er wel een dagje vermaakt. In de ochtend lagen we te zonnen op het strand. Susanne maakte een grapje naar Julian kijk een haai!! Hij zo ja tuurlijk maar toen zag Susanne toch echt weer een vin boven water uitkomen. Gelukkig was het geen haai maar zwom er ineens een dolfijn voorbij! Dat kan hier allemaal maar zo.
Die middag zijn we ook nog gaan kanoën in de hoop dat we de dolfijn nog tegen kwamen. Die zijn we niet meer tegen gekomen wel hebben we nog vele mooie vogels gespot. Die avond hebben we ergens heel primitief op een scouting terrein geslapen. Het voelde net of we op kamp waren.

De volgende dag zijn we nog op visite geweest bij de familie van Susanne in Caboolture. Vanuit daar zijn we door gereden naar de boerderij in Redland Bay.

We hebben die week voor de rest niet veel meer gedaan omdat het regende. Wel zijn we nog een dagje naar Mount Tamborine geweest. Hier hebben we gewandeld door een super mooi regenwoud. Is nog eens wat anders dan wandelen door burgers bush! Die dag zijn we ook nog naar een grot geweest. Nouja, een zelfgemaakte grot. In die grot zaten glow wormen. Dat zijn insecten die licht geven. Het zag er echt super cool uit het leek net of je naar een sterren hemel zat te kijken.

Helaas kwam er aan ons weekje vrij ook weer een einde. We moesten weer hard aan de slag om weer wat geld te verdienen. Want pff wat gaat het geld hier snel op.

We doen elke keer allemaal een beetje de zelfde klusjes. We zijn onder andere bezich met het verwijderen van takjes aan de bomen en het sprayen van gif tegen het onkruid. Opzich wel een leuk klusjes maar niet als je bedenkt dat je bij boom 4.000 bent er nog 36.000 te gaan hebt!

We helpen voornamelijk ook met het oogsten van de noten. Meer en deel word geoogst met de machine. Maar op sommige plekken op de boerderij moeten we de noten ook met de hand plukken. Als we weer een hele lading noten hebben moeten we die gaan sorteren. De slechte en aangetaste noten moeten we er dan uithalen. Dit is echt een VERSCHRIKKELIJKE klus! We staan dan 10 uur lang aan een lopende band noten te sorteren. Nou ik kan je vertellen aan het einde van de dag kan je geen noot meer zien! Gelukkig komt dit maar 1 x per maand voor. Doet een beetje denken aan die reclame met die vrouw die garnalen aan het pellen is. Kent iemand die nog?

We helpen verder ook met het onderhoud van de boerderij. Op het moment zijn we bezig met het opruimen van alle takken en bomen die overbodig zijn. Dit zijn er nogal veel aangezien we midden in een bos zitten. We gooien deze op een grote stapel en verbranden het. Je moet dit wel met beleid doen ivm met bosbranden.

We doen ook nog aan community werk! We hebben zaterdag ochtend geholpen met het schoonmaken van de nutmobiel. Dat was vroeger een bekende attractie hier in de regio. Ze hopen dat nut mobile in Bauple te laten rond rijden zodra alle vergunningen rond zijn.

Gelukkig na 3 weken hard werken hebben we weer heerlijk een weekje vrij! Dit keer hebben we veel geluk het is rond de 26 graden en over het algemeen zonnig

Het begin van ons weekje vrij begon goed voor Susanne. Kennissen van Marc (onze baas) hebben 4 paarden. Susanne mag die zo vaak rijden als ze wilt. Hun wonen erg mooi aan de voet van een berg. Waar je mooie buitenritten kunt maken met de meest prachtige uitzichten!

We zijn zondag 24 mei vertrokken naar Rainbow Beach. Dit keer hebben we met wat meer luxe overnacht. We stonden op een camping met zwembad en eindelijk normale douches. En omdat het hier nu herfst is het niet zo druk op de camping. We hadden zo het hele zwembad voor ons alleen.

De volgende dag zijn we met een dagtour naar Faser Island geweest. WAUW wat is dat een super mooi eiland! Het is het grootste zand eiland ter wereld. Echt heel apart dat er op alleen zand een heel regenwoud kan groeien. Lake Mckenzie was ook erg mooi. Het water was zo helder en zo blauw. Regelrecht uit een of andere reis brochure. We zijn ook nog Eli Creek geweest. Dat is een sterk stromend riviertje waar je in kan liggen en je helemaal laat meevoeren door de stroming totdat je uitkomt bij zee. Die avond hebben we afgesloten in ons favoriete low buget Backpackers restaurantje met echte ozzi fish en chips.

Die dag er na zijn we vertrokken naar Tin Can Bay. Hier hebben we een rustig dagje gehouden. We hebben op de camping gezwommen in het zwembad. De volgende ochtend moesten we vroeg opstaan voor het voeren van de wilde dolfijnen. Dit was een hele gave ervaring! Elke ochtend komen er iets van 4 wilde dolfijnen naar de baai waar de toeristen ze kunnen voeren.

Vandaag zitten we lekker in het zonnetje in een park in Maryborough ons reisverslag te typen. We genieten deze week voor de rest nog lekker van onze vrije dagen en gaan nog heerlijk zonnen en zwemmen! Zodat we maandag weer fris en fruitig kunnen beginnen met onze 3 weken kei hard werken.

Hopelijk hebben we jullie zo weer een beetje op de hoogte gebracht en niet al te jaloers gemaakt! Wij vermaken ons hier echt prima en we komen nog langen niet naar huis hahaha.. We kijken erg uit naar 4 augustus want dan zijn we klaar met het werken hier en gaan we aan ons grote avontuur naar Cairns, Darwin en Alice Springs beginnen!!

• 28 Mei 2014 - 09:39

Margareth:

Wauw wauw wauw, hoezo, "hopelijk worden jullie niet jaloers", wat dacht je zelf!!!
    Keihard werken met als beloning de meest gave ervaringen. Geweldig te lezen hoe goed jullie het naar jullie zin hebben.
    Ik zoek nog ff alle plaatsen en gebieden, die jullie benoemd hebben, op, om op afstand NOG meer mee te genieten.
    De foto's spreken ook boekdelen, fijn dat die met regelmaat op fb staan!

Doe heel Australie maar de groeten van mij, die geniet van een Nederlandse LENTE met temperatuurswisselingen die er niet om liegen.....22..18..11..19..15 graden.

Groetjes, Margareth

• 02 Juni 2014 - 20:12

Liesbeth:

Ha harde werkers ,
    Eindelijk even tijd ( ook hier wordt hard gewerkt hoor) om jullie verslag te lezen. O, wat zou ik toch graag even om een hoekje willen kijken. Zoals jullie die prachtige ervaringen beschrijven, super leuk.
    Aan de ene kant behelpen en primitief soms, maar aan de andere kant, wauw wat een schitterende tijd maken jullie door.
    4 augustus weer een nieuw avontuur in het verschiet, dat betekent nog 2 maanden tussen de noten dus.
    Ik kijk al weer uit naar jullie volgende verslag,

groetjes Liesbeth