Laatste weken voor de grote reis - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van susanne hendriks - WaarBenJij.nu Laatste weken voor de grote reis - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van susanne hendriks - WaarBenJij.nu

Laatste weken voor de grote reis

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg susanne

03 Augustus 2014 | Australië, Rockhampton

Hallo allemaal,

Sorry dat we zolang niks van ons hebben laten horen op waarbenjij.nu. We waren erg druk met planten en planten en nog eens planten pff. We hebben de afgelopen periode ongeveer 2200 bomen met de hand geplant. We begonnen elke dag om 7.00 uur en stopte om 17.00 uur. Aan het einde van de dag waren we helemaal gesloopt en hadden we geen puf meer om een reisverslag te maken.

Vanaf nu hebben we heerlijk 6 weken vrij! We rijden vandaag van Bauple naar Rockhamton. Dat is 5 uur rijden. Dus nu hebben we eindelijk de tijd om een nieuw reisverslag te maken. Want we hebben natuurlijk de afgelopen periode niet stil gezeten.
We hebben de afgelopen periode 2x een weekje vrij gehad. We zijn met onze auto naar Redland Bay gereden. In deze omgeving is meer te doen.

We gaan even een stukje terug in de tijd. In de week van 21 juni t/m 28 juni hadden we een weekje vrij. Wauw wat was dat een super gezellige en geslaagde week! We hadden kaartjes voor Wet 'n Wild, Movie World en Seaworld.

We zijn samen gezellig een dagje naar Wet 'n Wild geweest met een straks blauwe lucht en een lekker zonnetje. Ondanks dat het hier nu winter is hebben we gemiddeld nog 24 graden. Dat zijn nog eens lekkere winters;)! We hebben ons hier prima een dagje vermaakt. We zijn van de meeste gekke en enge glijbanen afgeweest. Aan het einde van de dag zijn we weer terug gereden naar de boerderij in Redland Bay. Waar we altijd kunnen slapen in een oude caravan of in onze auto.

De volgende dag stond movie world op het programma. Hier zagen we de tante en de nichtjes van Julian uit Sydney weer naar een lange tijd. Het was zo leuk en gezellig om ze weer te zien.

Hun hadden een hotel in Surfers Paradise geboekt. Maar helaas wij als arme backpackers hebben geen geld voor een luxe hotel. Dachten wij! Totdat we een site zagen waar je mystery deals kon kopen. (soort vakantie veilingen). Voor een spotgoedkope prijs konden we 2 nachten boeken voor een hotel. Je weet alleen niet van de te voren wat je kan verwachtten. Het enige wat je weet is in welke plaats het hotel is. In ons geval Surfers Paradise.

Wauw wat een geweldig hotel! Haha komen wij aan als 2 backpackers! We hadden onze tassen niet mee genomen vanuit Bauple. We hadden alleen onze roze wasmand mee. Dus aan gebrek aan een koffer of tas waren we genoodzaakt onze kleren in de roze wasmand te doen. Wat was dat gênant zeg! Maarja ach niemand kent ons hier. En het zal toch maar een gewoon hotel zijn dachten wij.

Nou dat hadden we mis! We hadden 2 dagen backpacken alla de luxe! Bij aankomst werd onze auto overgenomen en geparkeerd in de garage door een van de werknemers. Daar sta je dan met je roze wasmand om in te checken! Ze vroegen kunnen we uw koffer naar de kamer brengen! Wij nou dat doen we wel zelf haha! Het was echt van alle luxe voorzien. We hadden een zwembad en sauna. En de kamer was geweldig groot met een mooi uitzicht. En dat te bedenken we in Melbourne voor een simpel hostel meer moesten betalen. De kamer in Melbourne was zelfs kleiner dan onze badkamer nu.

Vanuit ons hotel zijn we naar de tante en nichtjes van Julian gegaan. We hebben een strand wandeling gemaakt en lekker gewinkeld in Surfers Paradise. Het was echt heerlijk om niet hoeven werken en alleen maar te kunnen genieten!

De dag erna zijn we met zijn vijven naar Seaworld geweest. Het lijkt een beetje op het Dolfinarium. Alleen hier heb je ook nog achtbanen. Aan het einde van de dag hebben we gezellig nog met ze allen wat gegeten. Hellaas was het daarna weer tijd om afscheid te nemen. Maar het waren 3 super gezellige dagen!

We hadden nog wat dagen vrij. Dus we besloten om naar Byron Bay te rijden. Dit is een van de bekende badplaatsen in New South Wales. Het is een waar paleis voor hippies. Overal zie je mensen op blote voeten en ruik je de geur van wiet. De omgeving hier is heel erg mooi! We zijn hier ook nog naar de bekende vuurtoren geweest. Vanuit daar heb je een prachtig uitzicht!

Op onze terugweg naar Bauple zijn we nog gestopt bij een paar schattige plaatjes en mooie plekjes. Hierna zat onze heerlijke week vrij er weer op.

We zijn we weer 3 weken kei hard aan het werk gegaan. Na die 3 weken werken kregen we weer een weekje vrij. We besloten om weer naar Redland Bay te rijden.

Deze keer hebben we niet zoveel gedaan. We sparen ons geld op voor de grote reis. Wel zijn we nog een dagje gaan wandelen en klimmen in het Lamington national park. Het is erg mooi hier. Je zit hoog in de bergen waardoor je een mooi uitzicht hebt. Tijdens het wandelen zijn we ook nog wat kangoeroes tegen gekomen. Blijven toch leuke beestjes ondanks dat we ze vaak zien.

Verder zijn we die week nog 1 dagje naar Brisbane geweest. We hebben wat rond gelopen door de stad. En zijn naar Mount Cootha geweest. Dit is het hoogste punt van Brisbane vanuit hier heb je een prachtig uitzicht over de stad.

We zijn deze week ook nog een dagje naar Caboolture geweest. De nicht van Susanne's vader heeft een reisbureau. Zij heeft ons geholpen met het samen stellen van een super gave 18 daagse reis door Nieuw Zeeland!

Onze aankomende weken zijn zo geweldig! We hebben nu eerst 6 weken vrij. Met de meeste gave activiteiten op de planning. Na die 6 weken gaan we weer 3 weken werken. En daarna vliegen we naar de tante van julIan in Sydney. 8 oktober vliegen we naar Auckland (Nieuw Zeeland) waar we 18 dagen volop gaan genieten. Daarna gaan we richting Nederland zoals het er nu uit ziet! Maar gelukkig duurt dat nog heeeeeel lang!

We gaan nu eerst 6 weken kei hard genieten van onze reis door Australië! In ons volgende verslag vertellen we jullie alles over wat we zoal gaan meemaken de aankomende periode!

XXX Julian en Susanne

• 03 Augustus 2014 - 08:17

Astrid:

Hoi kanjers, fijn om weer waarvan jullie ervaringen en belevenissen te kunnen lezen. Ik realiseer mij nu dat jullie alweer bijna een half jaar weg zijn. Ben idd ook benieuwd naar jullie komende 6 weken, geniet er samen maar lekker van, want jullie hebben er ook hard voor moeten werken... Dikke knuffel vanuit Nederland

• 03 Augustus 2014 - 08:49

Jolanda Verstegen:

Klinkt heel gaaf suus! Veel plezier daar. We missen je!

• 03 Augustus 2014 - 11:00

Afra:

Hoi Susanne Julian.
    Fantastisch om te lezen hoor hoe jullie genieten en ook dat jullie ervoor gaan om te kunnen werken om vervolgens weer meer te kunnen zien. Gaaf dat jullie ook nog naar Nieuw Zeeland gaan....je bent dan toch in de buurt!
    Fijne tijd nog samen en geniet ervan!
    Groetjes Afra

• 03 Augustus 2014 - 19:03

Ronald:

Hoi Julian en Susanne,
    Wat een ontzettend leuk verslag; ik wou dat ik er bij kon zijn geweest toen je jullie 'koffer' mee had kunnen geven bij dat luxe hotel. Ik heb altijd al geweten dat Julian het geluk 'aan z'n kont heeft hangen'....op zondag geboren he?
    Ik wens jullie nog veel plezier tijdens jullie hard verdiende vakantie!!!
    Ronald

• 03 Augustus 2014 - 22:54

Margareth:

Wat super gaaf allemaal!
    Ik zie die roze wasmand helemaal voor me, hilarisch, wij hebben tijdens een fietsvakantie ook eens zoiets meegemaakt en stonden, druipend nat van de regen met acht natte fietstassen een tent en slaapzakken in een heel chique hotel voor de receptie(doorgestuurd door een soort VVV, "dit hotel is nu heel goedkoop") fietsen geparkeerd tussen de meest dure auto's in de ondergrondse parkeergarage in Duitsland.

Zo knap van jullie dat jullie dat je de kansen pakt die er zijn. Het mag dan wel eens tegenvallen (zwaar werk) en spannend zijn (kunnen we blijven of moeten we terug) maar dit is toch een reis geworden die je van zijn levensdagen nooit meer vergeet. En dat hebben jullie helemaal aan jullie zelf te danken, doorzetters! Dit is toch maar mooi een reis met hele verschillende ervaringen.

En wat er nog komen gaat ziet er idd erg aantrekkelijk uit, NOG meer mooie gebieden te bezoeken, NOG meer te ontdekken........
    Ik begrijp dat er nu nog een familielid in Australie is aangekomen, Jeroen, die ook nog even bij jullie aansluit. Hartstikke gezellig!

En och, geen sorry hoor, voor dit "late" verslag, we volgen jullie ook via fb.
    Maar een verslagje blijft leuk.

Nog heel veel plezier met elkaar en geniet lekker verder.........

Veel groetjes vanuit een zomers Nederland, het kan hier ook HEUS wel 24 graden zijn hoor....................................in de zomer :-)

Margareth

• 13 Augustus 2014 - 16:11

Liesbeth:

Ha genietende, boffende, reizende, harde werkers. Wat een leuk verslag weer. Met een beetje fantasie zie je het voor je. En op een van de bovenstaande reacties te reageren, wat hebben jullie al veel meegemaakt en idd al een half jaar van huis.
    Niet alleen een half jaar ook nog eens een halve wereld. zo vreemd dat het nu winter is daar.

Wat superleuk dat nu ook jeroen daar is, of misschien ook al wel weer weg. Times flies nietwaar.

Vanuit een zonnig Nederland wens ik jullie de komende tijd weer heel veel plezier, geniet van alles wat je doet,

groetjes Liesbeth