Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van susanne hendriks - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van susanne hendriks - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Julian en Susanne

Blijf op de hoogte en volg susanne

01 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Hoewel jullie druk bezig zijn met carnaval vieren, werken en school zijn wij druk met de voorbereidingen voor onze reis naar Melbourne. Zondag 2 maart is het dan zover, dan vertrekken we met de bus vanaf Sydney naar Melbourne. We hebben zojuist een hostel geboekt in Melbourne (The Greenhouse Backpackers Hostel).
Vanaf nu gaat het echte backpacken beginnen. We hebben voor de eerste 2 dagen geboekt en daarna zien we wel weer verder. In Melbourne gaan we gelijk op zoek naar werk. We zijn erg nieuwsgierig of het makkelijk zal gaan of wat er allemaal bij komt kijken.

De eerste 3 weken in Sydney waren GEWELDIG! We logeerde bij de tante van Julian. Zij woont in Little Bay. Dat is een wijk in Sydney zo ongeveer 40 minuten met de bus van het centrum vandaan. De eerste dag hadden we nog een beetje last van een jet lag dus hebben we het rustig aan gedaan. Op Valentijnsdag zijn wij voor het eerst naar Sydney centrum gegaan ‘romantisch he’.

We keken onze ogen uit. Wat een hoge flat gebouwen en wat een drukte. Het gaat allemaal zo snel hier. Gelukkig heb je aan de rand van de stad ook een ontzettend mooi park ‘Royal Botanic Gardens’. Wat dan weer een wereld van verschil is in vergelijking met de drukte van de stad.
Vanaf hier heb je ook een mooi uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge.

Een van de dingen die je ook moet regelen als je wilt gaan backpacken is een Australische bankrekening. Hiervoor heb je ook een taxfile nummer nodig. Dit nummer is nodig om belasting te kunnen betalen over het verdiende geld. We wisten niet zo goed waar wij dit moesten doen, dus zijn we naar Manly (nog een suburb van Sydney) geweest waar een klein kantoor zit van de organisatie waar wij onze reis geboekt hebben. Het ‘kantoor’ bleek niet meer te zijn dan een klein tuinhuisje in de achtertuin van een hostel in een van de zij straten van de boulevard.
In Manly heb je erg veel surfers door de goeie ligging voor hoge golven. De dag dat wij daar waren was er net een groot surf evenement afgelopen. Zo kreeg je een beetje een indruk van hoe groot het surfen hier eigenlijk is.

Het weer is hier erg wisselvallig. Zo heb je hier een hele week volle zon, maar zo kan het ook weer eens een hele dag regenen. Gelukkig is er voor ieder weer type hier genoeg te doen. Met zon waren we uiteraard te vinden op een van de stranden hier in Sydney. Maar met wat minder weer is hier ook genoeg te doen. Zo zijn we met onze nichtjes en oom naar het historisch museum geweest van Australië. Ook zijn de winkel centra hier een goeie plek voor een regenachtige dag. De Westfield shopping centres zijn echt gigantisch. Ongeveer zo groot als een Ikea, maar dan alleen maar verdiepingen met winkels. De grootste die wij tot nu toe hebben gezien stond in Bondi. Een van de bekendste stranden van Australië.
Vanaf Bondi Beach heb je een ontzettend mooie kust wandeling naar Coogee Beach. Ook een van de bekendste badplaatsen hier in Sydney. Langs deze route loop je langs steile rotswanden en mooie baaien.

We zijn ook een dagje naar Newcastle geweest. Hier hebben we veel leuke dingen gedaan. Michael (een vriend van Astrid) heeft ons de hele dag meegenomen en ons de mooiste plekjes van Newcastle laten zien. We moesten die ochtend al vroeg weg want 7.00 uur vertrok onze trein vanuit Sydney richting Newcastle. We zaten ongeveer 3 uur in de trein. Toen we eenmaal aangekomen waren nam Michael ons mee naar de stranden van Newcastle. Hier heb je ook ontzettend hoge golven. Je kunt hier ook niet zomaar overal zwemmen. Je hebt hier speciaal afgezette stukken strand aangegeven met rode vlaggen waar je tussen mag zwemmen. Dit is zodat de lifeguards je in de gaten kunnen houden. Ook moet je uitkijken voor haaien en kwallen. Er zitten daar veel ‘Blue Bottles’. Dat zijn blauwe kwallen die wel tentakels kunnen hebben van 25 meter. De tentakels van deze kwallen zijn giftig en irriteren heel erg op de huid.

In de middag zijn we naar Oakvale farm geweest. Dit is een klein dierenpark met typisch Australische dieren. Je mocht hier de kangoeroes en koala’s aaien. Ook hadden ze veel soorten slangen die je hier ook makkelijk in het wild tegen kunt komen. Later in de middag zijn we mee gegaan met een Dolphin Cruise bij Nelson Bay. Dat is een baai waar wel meer dan 250 dolfijnen leven. We hebben er zelf 5 gezien dit is voor hun doen weinig. Want normaal zwemmen er wel een stuk of 10 dolfijnen aan de boeg van de boot.

Als je dan toch in Sydney bent moet je op z’n minst in de Blue Mountains zijn geweest. Het was aangeraden om dit met een tour te doen. Het is zo groot dat je makkelijk kunt verdwalen en daarbij was het vervoer ook meteen geregeld. Ze pikte ons op in Sydney centrum. Vanuit daar gingen we richting de Blue Moutains met een busje. Dit was ongeveer 2 uur rijden. Wat is het daar toch ongelofelijk mooi! Je hebt zo een wijd uitzicht over de hele vallei.
De hoofdattractie was het bezoek aan ‘Scenic World’ in Katoomba. Vanuit het hoofdgebouw heb je verschillende kabelbanen door de bergen. Een van de attracties is de Katoomba Scenic Railway. Deze steile spoorlijn werd vroeger gebruikt om mijnwerkers vanuit de vallei te vervoeren. Het is het steilste toeristenspoor ter wereld.
Aan het eind van de dag zijn we met een cruise terug gebracht naar het centrum van Sydney.

Hopelijk hebben we jullie nu een goed beeld gegeven over onze eerste weken in Australië. We houden jullie op de hoogte van wat er nog allemaal meer gaat gebeuren. Het grote backpackers avontuur gaat vanaf nu echt beginnen. Over een paar weken laten we jullie weten hoe het met ons gaat in Melbourne.

Xxxx

Julian en Susanne

• 01 Maart 2014 - 08:23

Ashley:

Hoi Suus en Julian,

Het klinkt echt fantastisch! Jullie hebben al zo ontzettend veel gezien in Sydney: echt leuk om te horen!
    Succes met de verhuizing naar Melbourne!

Liefs Ashley

• 01 Maart 2014 - 08:57

Melline:

Hey Suus en Julian,

Wat leuk om te lezen dat jullie nu al zoveel mooie dingen hebben gezien! En jullie beginnen pas net! =)
    Heel veel plezier met het vervolg van jullie avontuur in Melbourne.

X Pien

• 01 Maart 2014 - 10:29

Afra:

Ha Susanne en Julian,

Super om te lezen en te zien hoe het met jullie gaat. Al een deel gevolgd via FB wat ook al erg leuk.
    Geniet er nog van en een mooie reis naar Melbourne....en succes met het vinden van een tijdelijke job.
    Liefs Afra

• 01 Maart 2014 - 21:00

Ronald En Sabina:

Wij vinden het heel erg leuk dat wij dit verslag kunnen lezen en zo weten wat jullie allemaal aan het doen zijn. Wij willen méér foto's! Heel veel succes en vooral ontzettend veel plezier!!

• 02 Maart 2014 - 09:48

Liesbeth:

Ha alletwee, wat leuk om te lezen hoe het jullie tot dusver gegaan is. Wat hebben jullie al veel gezien en dan moet het echte avontuur nog gaan beginnen.
    Heel veel succes en vooral veel plezier samen. We kijken uit naar het vervolg verhaal.

• 02 Maart 2014 - 14:14

Margareth:

Hoi backpackers,

Nou, wij hebben idd nu een goed beeld van wat jullie gedaan hebben! Jullie hebben kunnen acclimatiseren, kunnen proeven van het Australische leven, vakantie kunnen vieren, en nu...
    op....naar het grote avontuur....succes in Melbourne.....ennuh, wij kijken al uit naar het volgende verslag!

• 03 Maart 2014 - 02:03

Betty In Mackay:

Hi Susanne and Julian,
    Great to hear you have had such a wonderful introduction to Australia. Beautiful photos. Good luck with the job hunting and with Melbourne. Be warned - the weather is more unpredictable than Sydney! Let us know if we can help. Looking forward to your next impressions of this big country.