Melbourne & Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van susanne hendriks - WaarBenJij.nu Melbourne & Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van susanne hendriks - WaarBenJij.nu

Melbourne & Adelaide

Door: Julian en Susanne

Blijf op de hoogte en volg susanne

19 Maart 2014 | Australië, Adelaide

Hoi allemaal,

Na een lange busreis van 12 uur zijn we eindelijk aangekomen in Melbourne. Onze eerste backpackers ervaring gaat eindelijk beginnen!

We hebben die nacht bijna niet geslapen. Zo'n bus ligt namelijk niet echt comfortabel. We konden die ochtend gelukkig wel vrij snel inchecken en ons opfrissen in het hostel. 12 uur begon een gratis wandel tour door de stad georganiseerd door het hostel. We besloten toch mee te doen ondanks de vermoeidheid. We hebben zo een goed beeld kunnen krijgen van de nieuwe stad en andere backpackers ontmoet. Tijdens de wandeling kwamen we langs de vele mooie muurschilderingen en mooie gebouwen. Na een lange wandeling in de brandende zon werden we toch vrij moe en besloten we terug te gaan naar het hostel.

Wat is het backpackers leven wennen zeg! Weg luxe, weg volle koelkast en schone badkamers. Het hostel was best oké, maar de kamer was erg klein en had geen raam. Het leek net een gevangenis cel. Ook de keuken was erg vies. Overal etensresten en vieze geuren. Maar wij laten ons niet kennen. Dus we pasten ons gewoon aan. Die avond hebben we onze eerste low budget maaltijd bereid.

Na een goede nachtrust besloten we opzoek te gaan naar een baantje. Maar wat viel dat tegen zeg! Er was bijna niks te vinden of je had een auto nodig. We hebben drie dagen gezocht op internet en rond gekeken in de stad. Maar we hadden helaas geen geluk.

Ondanks dat we geen werk konden vinden zijn we niet gaan niksen. We zijn naar Phillip Island gegaan. Ook wel beter bekend als pinguïn eiland. Hier kon je aan het einde van de dag zien hoe de pinguïns uit de zee kwamen en naar hun slaapplaatsen waggelden.

In Melbourne hebben we veel door de stad gewandeld en zijn we ook naar de Botanic Gardens geweest. We hadden die week heel veel geluk met het weer. Het was elke dag wel rond de 30 graden en zonnig. Dat is voor Melbourne uitzonderlijk. In het weekend was het Mooba festival. Hier hebben we gekeken, lekker in het park gelegen en genoten van het mooie weer.
We zijn ook een dagje naar het strand geweest. Onderweg van het centrum naar het strand kwamen langs het Formule 1 circuit van Melbourne. Waar niet veel dagen later de eerste grand prix van het seizoen zou plaatsvinden.

Omdat Melbourne vrij duur is besloten we hier zo snel mogelijk weer te vertrekken. We zijn één week in Melbourne geweest.

Uiteindelijk zijn we via de Great Ocean Road naar Adelaide vertrokken. Wauw wat is de Great Ocean Road ontzettend mooi ! We hebben overnacht in een klein dorpje in de Grampions. Een gebergte tussen Melbourne en Adelaide in. Hier vind je ontzettend veel wilde dieren. Waaronder kangoeroes, walibi's, possoms en veel vogels. Na een lange rit kwamen we aan bij een serie van vakantie huisjes. Tot onze grote verbazing werden we verrast door drie wilde kangoeroes! Erg leuk dat je zo dicht bij de wilde beestjes kan komen.
De huisjes waren erg knus en het deed sterk lijken alsof we op kamp waren. Gelukkig hadden we ook een erg leuke tour groep, wat ook mee heeft gelopen denk ik. Het is die avond nog redelijk laat geworden, maar na een korte nacht rust begonnen we vol moed aan onze tweede dag.

In de ochtend kwamen we langs het lokale voetbal veld en daar zaten ineens 25 wilde kangoeroes!
Even later zijn we die dag naar het national park geweest in het hart van de Grampions. Ook hebben we hier een aboriginals multicultureel centrum bezocht.
In de middag werden we op een andere bus gezet die ons naar Adelaide bracht. Vanaf daar was het nog zo'n zeven uur rijden naar Adelaide. Een klein stukje voor Australische begrippen!

Na een lange dag kwamen we aan in Adelaide. Bah! Weer een vies hostel. Hier hebben we twee dagen in geslapen en zijn we weer opzoek gegaan naar iets beters. Gelukkig konden we vrij snel terecht in Backpackers OZ. Een uitstekend hostel! Waar we nu al weer bijna een week logeren. We slapen in een erg mooie kamer met een raam! Een queen size bed en als klap op de vuurpijl een tv. Wat een verschil met Melbourne. En dat voor minder geld.

We zijn weer opzoek gegaan naar werk, maar helaas hebben we hier ook niet veel geluk. Susanne heeft gelukkig wel één dag kunnen werken. We werden door de receptie getipt over iemand die een schoonmaakster zocht. Susanne moest vakantie huisjes schoonmaken. Maar helaas was het maar voor één dag. We blijven gewoon doorzoeken en dan komen we vanzelf wel weer iets tegen.

Zo, maar wat is Adelaide een stuk kleiner dan Melbourne. We hebben de stad per fiets verkent. Echt ideaal. Fietsen kun je hier gratis huren. Ook erg handig als je naar het strand wilt. Vanuit de stad is er een fietspad langs een rivier die helemaal door loopt tot aan de oceaan. Onderweg zijn we nog wilde kaketoes en twee pelikanen tegen gekomen.
Toch is het best wel een mooie stad, maar er is niet zoveel te beleven. Maar we hadden geluk, want ook hier was weer een festival.
Maar naast de leuke dingen die we gedaan hebben zijn we voornamelijk druk geweest met het zoeken naar werk. Wat tot nu toe nog niet veel heeft opgeleverd.

We gaan stug verder met het zoeken naar werk. Dan moet het vanzelf een keertje goed komen. Gelukkig zijn we ook nog veel leuke dingen van plan. Maar daar vertellen we meer over in ons volgende reisverslag!

XXX Julian en Susanne

• 19 Maart 2014 - 15:19

Margareth:

Ha fijn, een heerlijk uitgebreid verhaal vanuit Australie!
    Goed te horen dat jullie al zoveel gezien en ondernomen hebben.
    Een backpackersleven is idd wel wat anders dan een luxe verblijf bij een tante, maar wel een mooie ervaring denk ik. Hebben jullie al veel tips gehad van de andere backpackers, voor werk en verblijf o.a.?
    En dan al die kangoeroes, pelikanen en kaketoes, vast geweldig om die zomaar in het wild tegen te komen. Als ik er hier een zie, moet ik direct de politie bellen, want dan is t'ie ontsnapt!

Jammer dat het zoeken naar werk nog niet al te veel heeft opgeleverd. Gelukkig weten jullie van de nood een deugd te maken en veel te genieten.
    De ene ervaring volgt op de andere, de ene wat positiever dan de ander, het is net het leven zelf!

Veel groetjes van ons,
    Henk en Margareth

• 19 Maart 2014 - 20:21

Remko Koenraads:

Wat een mooi begin van de reis, lijkt me een geweldige ervaring. Geniet er, van groetjes Charissa, Remko, Elisa en Tobias

• 19 Maart 2014 - 21:25

Ronald & Sabina:

Hoi hoi...!! Weer zo'n mooi verhaal...het lijkt zo net of wij daar ook zijn. Dit wordt een onvergetelijke ervaring!!!
    Wat werk betreft...wat komt, dat komt. Het is trouwens oogst-seizoen voor de wijnboeren; druiven plukken. En er wordt meer wijn geproduceerd in Australie dan in Frankrijk!
    Geniet vooral ( tijdens het zoeken naar werk ) maar blijf vooral ook zuinig aan doen!
    Groeten uit Wijchen.

• 20 Maart 2014 - 11:30

Liiesbeth:

Ha avonturiers,
    Wat een mooi verhaal weer. Het is inderdaad net alsof je een beetje meereist. Wat hebben jullie al veel mooie dingen gezien en wat zullen er nog veel komen.
    Jammer dat het werken nog niet zo wil lukken, maar altijd geleerd; De aanhouder wint, dus dat moet goedkomen.
    Ondertussen geniet van alles wat er op jullie pad komt. Ik wordt steeds benieuwder naar al die foto's en kijk nu al weer uit naar het volgende reisverslag.
    Heel veel reisplezier en succes bij het zoeken naar werk,

groetjes Liesbeth en Arie

• 27 Maart 2014 - 15:04

Anke:

Hallo!!!! Ik reageer natuurlijk weer eens erg traag maar ik lees alles en bekijk al jullie foto's hoor! Tot nu toe maken jullie er een gave reis van :-). Super leuk om zo samen rond te trekken. Is er al zicht op werk?

Veel plezier met alle leuke dingen die jullie nog gaan doen! Ik lees graag mee vanaf mijn bank.

Dikke kus!